Fri frakt på order över 2000kr* - Snabba leveranser - Specialtillverkning

KÖPVILLKOR

1. KÖPINFORMATION

Vid beställning träffas avtal om köp när ni väljer att bekräfta ert köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till er registrerade mailadress. Beställda produkter förblir Lyftbutikens egendom tills dess att de är till fullo betalda.

Er order kommer att skickas från vårt centrallager i Borås. Ändringar och tillägg måste göras innan er order behandlas och skickas från oss. Om ni upptäcker eventuella felaktigheter på er order är det därför viktigt att ni omgående kontaktar oss för att om möjligt ändra i ordern. Dock kan vi inte garantera att vi hinner ändra er order, då vårt lager kan hantera er order så tidigt som 15 minuter efter att vi har mottagit den.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om ni inte är nöjda med vår korrigering har ni självfallet rätt att avboka ordern. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

 

2. PRISER OCH BETALSÄTT

Samtliga priser anges som standard exklusive moms. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Företag:

-Lyftbutiken företagsfaktura – Betalningsvillkor 20 dagar netto efter sedvanlig kreditprövning om inget annat avtalats. Vid eventuell betalningsförsening utgår dröjsmålsränta på utstående belopp med åtta (8) % + gällande referensränta per månad.
Vi samarbetar med Svea inkasso vid hantering av obetalda fakturor.

-Stripe kortbetalning - Vi samarbetar med Stripe payment som tar han om våra kortbetalningar. Vi sparar ingen information om betalkort. 

Privat:

-Stripe kortbetalning - Vi samarbetar med Stripe payment som tar han om våra kortbetalningar. Vi sparar ingen information om betalkort. 


3. LEVERANSINFORMATION

Fraktalternativ och kostnad presenteras i kassan och är fritt vårt lager. Fraktfritt på order över 2 000kr + moms  (Inom Sverige) dras av i sammanställningen i kassan.

Leveranstiden som anges är en uppskattad leveranstid när varan skickas från vårt lager och är arbetsdagar. Order på lager produkter beställda innan 12 skickas normalt samma dag.

Leveransförseningar som innebär inkomstbortfall ersätts ej.

Vi ombudsleverans är det ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad lämnas kravet till inkasso.

Vid hemleverans utan kvittens är det ditt ansvar att tillhanda ha en plats för leveransen. Vi kan inte hållas ansvariga för bortkommen leverans vid detta val. 

Leverans sker normalt med Schenker eller DHL.


4. TRANSPORTSKADA

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället ber vi er att anmäla det omgående till oss. Synliga skador behöver anmälas senast 3 dagar efter mottagandet och dolda fraktskador inom 7 dagar. Om ni upptäcker en skada på kartongen vid leveranstillfället kan ni vägra att ta emot godset förutsatt att ni inte hunnit kvittera mottagandet. För att reklamationen mot transportbolagen skall kunna hanteras korrekt måste ni spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Force Majeure

Lyftbutiken är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Lyftbutikens fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

 

5. RETUR

Återköp/retur tillämpas ej utan godkännande av Lyftbutiken.

Hur returnerar jag min vara?

Kontakta support på support@lyftbutiken.se och meddela att ni avser göra en retur. Vi rekommenderar er att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelsen anländer till vår returadress. Lyftbutiken kommer ej lösa ut paket mot postförskott och har ingen möjlighet att lösa ut paket hos ombud.

Tillverkade artiklar samt ej lagerförda artiklar hanteras från fall till fall. Tillverkade artiklar är tex. Kättingredskap, kätting på lösmeter osv. 

Returadress:

Lyftbutiken

Källbäcksrydsgatan 5

507 42 Borås


6. SEKRETESS, PERSONUPPGIFTER OCH MARKNADSFÖRING

När du handlar hos oss anger du personuppgifter så som namn, adress, mailadress, telefonnummer. Denna information behöver vi för att leverera varan till dig, men även för hantering av garantiärenden eller försäkringar.

Personuppgiftsansvarig är vi, Swevac AB, 556950-5893, Källbäcksrydsgatan 9B, Borås

Genom att acceptera våra köpvillkor samtycker du till att bli kontaktad av oss i marknadsföringssyfte. Kontakt kan komma att ske via mail. Som kund kan du motsätta dig att dina uppgifter används för marknadsföringsändamål varvid Lyftbutiken åtar sig att införa en så kallad reklamspärr. Anmälan om reklamspärr görs till Kundservice på support@lyftbutiken.se

 

7. KONTAKTINFORMATION

Vårt huvudkontor i Borås:

Swevac AB

”Lyftbutiken”

Källbäcksrydsgatan 9B

507 42 Borås

Support@lyftbutiken.se